Participation in environmental governance: legitimate and effective?

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Standard

Participation in environmental governance: legitimate and effective? / Newig, Jens; Kvarda, Eva.
Environmental governance: The challenge of legitimacy and effectiveness. Hrsg. / Karl Hogl; Eva Kvarda; Ralf Nordbeck; Michale Pregernig. Cheltenham et al.: Edward Elgar Publishing, 2012. S. 29-45.

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Harvard

Newig, J & Kvarda, E 2012, Participation in environmental governance: legitimate and effective? in K Hogl, E Kvarda, R Nordbeck & M Pregernig (Hrsg.), Environmental governance: The challenge of legitimacy and effectiveness. Edward Elgar Publishing, Cheltenham et al., S. 29-45. https://doi.org/10.4337/9781849806077.00010

APA

Newig, J., & Kvarda, E. (2012). Participation in environmental governance: legitimate and effective? In K. Hogl, E. Kvarda, R. Nordbeck, & M. Pregernig (Hrsg.), Environmental governance: The challenge of legitimacy and effectiveness (S. 29-45). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781849806077.00010

Vancouver

Newig J, Kvarda E. Participation in environmental governance: legitimate and effective? in Hogl K, Kvarda E, Nordbeck R, Pregernig M, Hrsg., Environmental governance: The challenge of legitimacy and effectiveness. Cheltenham et al.: Edward Elgar Publishing. 2012. S. 29-45 doi: 10.4337/9781849806077.00010

Bibtex

@inbook{0dd056580f4844c3ac5d330d6d75a61f,
title = "Participation in environmental governance: legitimate and effective?",
keywords = "Politics, Partizipation , participation",
author = "Jens Newig and Eva Kvarda",
year = "2012",
doi = "10.4337/9781849806077.00010",
language = "English",
isbn = "1-8498-0270-X",
pages = "29--45",
editor = "Karl Hogl and Eva Kvarda and Ralf Nordbeck and Michale Pregernig",
booktitle = "Environmental governance",
publisher = "Edward Elgar Publishing",
address = "United Kingdom",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Participation in environmental governance

T2 - legitimate and effective?

AU - Newig, Jens

AU - Kvarda, Eva

PY - 2012

Y1 - 2012

KW - Politics

KW - Partizipation

KW - participation

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=84881922656&partnerID=8YFLogxK

U2 - 10.4337/9781849806077.00010

DO - 10.4337/9781849806077.00010

M3 - Chapter

SN - 1-8498-0270-X

SN - 978-1-8498-0270-3

SP - 29

EP - 45

BT - Environmental governance

A2 - Hogl, Karl

A2 - Kvarda, Eva

A2 - Nordbeck, Ralf

A2 - Pregernig, Michale

PB - Edward Elgar Publishing

CY - Cheltenham et al.

ER -

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Almut Beringer

Publikationen

  1. Von rhetorischer zu organisationaler Realität?
  2. The cyclical overproduction of graduates in germany in the nineteenth and twentieth centuries
  3. Rückbau und Entsorgung in der deutschen Atomwirtschaft
  4. Bewegte Sprache – Ein Leben mit und für Mehrsprachigkeit
  5. Organization
  6. Il corto digitale nell’economia televisiva del ‘momento’
  7. Bildung in Bildern
  8. The concept of personal initiative
  9. Art and the Economy of Attention: On the 1% - the 100 Most Expensive Works of Art
  10. Reporting über Forschung und Entwicklung (F&E) im (Konzern-)Abschluss und -Lagebericht
  11. Ethik und Nachhaltigkeit.
  12. Virtuous Play - Zur Förderung moralischer Sensitivität mit digitalen Spielen
  13. Non scholae, sed vitae discimus!
  14. Wood-pastures of Europe
  15. Logistik-Leitstände in Industrieunternehmen
  16. Sensomotorik – Integration von Koordination und Kraft
  17. Der deutsche Föderalismus zwischen zwei Konventen
  18. Kritik des Ästhetischen - Ästhetik der Kritik
  19. Gute fachliche Praxis
  20. PISA 2003
  21. Ein kleiner Ausblick: Forschungskorridore zum "fachdidaktischen Code" der Lebenswelt- und/oder Situationsorientierung
  22. Soziale Lebensqualität für alle
  23. Heroismus und Vulnerabilität
  24. Entrepreneurial University Archetypes
  25. Woody vegetation of a Peruvian tropical dry forest along a climatic gradient depends more on soil than annual precipitation
  26. Der "fachdidaktische Code" der Lebenswelt- und/oder (?) Situationsorientierung in der fachdidaktischen Diskussion der sozialwissenschaftlichen Unterrichtsfächer sowie des Lernfeldkonzepts
  27. Heterogenität - eine Herausforderung für die Bildung
  28. The risk of male success and failure
  29. Struggling for open awareness – Trajectories of violence against children from a sociological perspective
  30. The Effects of general and specific human capital on long-term growth and failure of newly founded businesses
  31. International Trade in Goods
  32. Sustainability management from a responsible management perspective