Inquiry-based learning in sustainability science

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

Inquiry-based learning is a key component of degree programs in sustainability science. Since the research field focuses on sustainability challenges, which often require an interdisciplinary or transdisciplinary approach, students are not only introduced to the basics of sustainability science, but also trained in cooperative forms of research. Thus a variety of study objectives are combined, which can be very well implemented in the mode of inquiry-based learning.
OriginalspracheEnglisch
TitelInquiry-Based Learning – Undergraduate Research : The German Multidisciplinary Experience
HerausgeberHarald A. Mieg
Anzahl der Seiten9
ErscheinungsortCham
VerlagSpringer Verlag
Erscheinungsdatum12.04.2019
Seiten331-339
ISBN (Print)978-3-030-14222-3
ISBN (elektronisch)978-3-030-14223-0
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 12.04.2019

Zugehörige Projekte

  • Complexity or control? Paradigms for sustainable development

    Projekt: Forschung

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die handelnde Menge
  2. Export intensity and plant characteristics
  3. My Touchstone Puzzles. W.D. Hamilton work on Social Wasps in the 1960s
  4. Correction to
  5. Touching Things
  6. Medienentwicklung und Medienpädagogik: Künstliche Intelligenz
  7. Four Charges Against the WTO
  8. Zweitalphabetisierung
  9. Art 156: Establishment of the Authority
  10. Berücksichtigung statutsfremder Sicherheits- und Verhaltensregeln
  11. Die Hamburger Verfassung im europäischen Kontext
  12. Governance und Leistung im Umbruch
  13. Das ‚hybride Subjekt’
  14. An Action Theory Approach to the Psychology of Entrepreneurial Actions and Entrepreneurial Success
  15. Hysteresis compensation in a piezo-hydraulic actuator using heuristic phase correction of periodic trajectories
  16. Digitale Kulturen
  17. Kooperatives Umweltmanagement
  18. Der Grundsatz der Subsidiarität der Verfassungsbeschwerde auf dem Prüfstand des Unionsrechts
  19. European Psychiatric Association (EPA) guidance on quality assurance in mental healthcare
  20. The Price of Democracy. How Money Shapes Politics and What to Do about It.
  21. Big Data und Musik
  22. Feedback als Merkmal adaptiver Lernunterstützung am Beispiel einer digitalen Lernplattform für das Unterrichtsfach Mathematik
  23. Produktbezogene Carbon Footprints in ERP-Systemen
  24. Assessing collaboration, knowledge exchange, and stakeholder agency in coastal governance to enhance climate resilience
  25. Harmonising biodiversity conservation and food security in southwestern Ethiopia
  26. Familie
  27. Dodge Ram, Bint Jbeil (Einträge zu ausgestellten Filmen)
  28. Weiterschreiben. Anschlüsse an Rebecca Ardners »Affirmation und Negation als Figuren der Kritik«
  29. Rezension zu Stefan Römer und Renate Wiehager (Hg.): The ups and downs of Stan Back Textem Verlang, Hamburg; A-Musik, Köln 2013