Effects of Institutions on Human Capital Investment: A Comparison of Policies in Japan, Germany and the USA

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

In Germany, as almost everywhere in the industrialized world, the working population is ageing. It is predicted that in the year 2020 almost 40% of the working population will be over 50 years old (Economist 2006; Staudinger and Kühler 2006: 10). This demographic change in the labour force calls for action. The ageing workforce needs to be kept up to date with modern technologies and developments. Investments in human capital have become an unavoidable expense, and lifelong learning will be inevitable. This seems to present governments, firms and employees with challenges which, at least in Germany, are not yet being met. According to Eurostat statistics, the participation rate of German employees in training is one of the lowest in Europe, only 42% of 25 to 64 year olds in the German workforce participated in training of any kind, whereas the participation rate, for example, in Scandinavian countries was over 70% (Eurostat 2005: 2). Moreover, in comparison with other OECD countries, the percentage of German 25 to 64 year olds in the workforce who participate in non-formal job-related education and training is low. In the United States, for instance, over 40% of the workforce participate in such training, whereas in Germany the participation rate is under 15% (OECD 2005: 50). OECD statistics show that public and private investment in education at all levels is low in Germany, although lifelong learning seems to be one of the key factors for future competitiveness under demographic change.
OriginalspracheEnglisch
TitelHuman resource management in ageing societies : Perspectives from Japan and Germany
HerausgeberHarold Conrad, Viktoria Heindorf, Franz Waldenberger
Anzahl der Seiten18
ErscheinungsortBasingstoke
VerlagPalgrave Macmillan
Erscheinungsdatum2008
Seiten43-60
ISBN (Print)978-0-230-51545-1, 978-1-349-35384-2
ISBN (elektronisch)978-0-230-58275-0
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2008
Extern publiziertJa

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Vielfalt in der Schuldenberatung
  2. Kommentierung Präambel AEUV
  3. Stadtverkehrsrevolution Pedelec
  4. Empowering women
  5. Riparian Atlantic Forest restoration: water table depth and planting spacing affected the growth of planted trees
  6. Rechtschreibunterricht innovieren. Wie die Zusammenarbeit in einer „Community of Practice“ die Unterrichtspraxis von Lehrpersonen verändert
  7. Parteien in parlamentarischen Demokratien: das Lebenswerk von Peter Mair
  8. Governing global telecoupling toward environmental sustainability
  9. Sammelrezension zum Thema „Fallbasiertes Lernen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
  10. Lewis A. Coser. Refugee scholars in America: Their impact and their experiences. New Haven and London: Yale University Press, 1984. xviii + 351 pp. (cloth)
  11. Lautheitsurteil und akustischer Kontext
  12. Die Grundschul-Bibel
  13. Führung von Rückkehrern aus dem Ausland zur Unterstützung des Wissenstransfers
  14. Eine neue Zeit bricht an
  15. Dem Wissenschafts-Kult aufs Maul geschaut
  16. Finale - Prüfungstraining Hauptschulabschluss Nordrhein-Westfalen
  17. Gravierende Irrtümer der Flusskonferenz vom 15. September 2002
  18. Der Fall Trawny
  19. Unterricht theorie- und evidenzbasiert analysieren und gestalten.
  20. Inside-out sustainability
  21. Outdoor education in school curricula
  22. Ecopreneure haben eine Schlüsselrolle
  23. Berufliche Bildung für nachhaltige Entwicklung – Whole School Approach und Unterrichtsgestaltung an berufsbildenden Schulen
  24. The interplay of social rank perceptions of Trump and Biden and emotions following the U.S. presidential election 2020
  25. Erdölmärkte zwischen Corona-Krise, Preiskrieg und Förderkürzung
  26. Werkzeugkiste: 26. Action Learning (AL)
  27. Kulturelle Diversität in der kuratorischen Praxis: Politik(en) globaler Künste
  28. Albert Schweitzer (1875-1965)