Crowdfunding

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

Crowdfunding is a novel and increasingly popular means to finance cultural projects. Crowdfunding calls are often used to appeal to the general public and collect funding for prospective cultural projects, and thus to raise revenues before the full costs of creation are incurred. Crowdfunding platforms on the Internet were first devised for cultural projects. To date the practice has found many other applications, and crowdfunding platforms have raised billions of US dollars. This chapter introduces typical aspects of crowdfunding, surveys important variants and platforms, and it discusses the state of empirical research. This chapter also develops an analysis of crowdfunding based on core elements of cultural economics – including experience good attributes, socially interdependent demand formation, public good attributes and intrinsic motivation to participate in creative projects. While it is hard to predict the future import of crowdfunding, the phenomenon is fascinating because it constitutes an innovation from the cultural sector that has already had broad applications in many other aspects of the economy.
OriginalspracheEnglisch
TitelHandbook of Cultural Economics
Herausgeberruth Towse, Trilce Navarrete Hernandez
Anzahl der Seiten10
VerlagEdward Elgar Publishing
Erscheinungsdatum16.03.2020
Seiten158-167
ISBN (Print)978 1 78897 579 7
ISBN (elektronisch)978 1 78897 580 3
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 16.03.2020
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© Ruth Towse and Trilce Navarrete Hernández 2020. All rights reserved.

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Promoting decentralized sustainable energy systems in different supply scenarios
  2. Forschungsethik in der Kindheitsforschung - Dilemmata, Standards und Reflexionen für das Forschen über, zu und mit Kindern
  3. Stakeholder expectations on CSR management and current regulatory developments in Europe and Germany
  4. Organizational working time regimes
  5. Democratising platform governance in the sharing economy
  6. Big Drama - Small Spaces
  7. Max Weber and the Modern Problem of Discipline
  8. Mainstream und Gegenwartskunst
  9. Habitusformen von Eltern im Kontext der Computerspielnutzung ihrer Kinder
  10. Entscheidung
  11. Internationaler Personaleinsatz
  12. Flipped Classroom am Beispiel aktiven Lernens in der Vorlesung
  13. Der ‚Zürcher Stil der Politikphilosophie’
  14. Strengthening and ductilizing of magnesium alloying with heavy rare earth elements
  15. Clouds and Balloons
  16. Fast Car
  17. Von 1700 bis ins 3. Jahrtausend
  18. THE RADICAL ROLE OF INFORMATION TECHNOLOGIES IN POLITICAL IMAGINATION AND PRODUCTION OF COMMON FUTURE IN BELARUSIAN PROTESTS
  19. Die Berufsbetreuung
  20. Selbstopfer der Naturburschen
  21. Prüfung von Nachhaltigkeitsberichten
  22. Prozessanalytische Modellierung von Wissenskommunikation in chat-basiertem CSCL
  23. KomPädenZ-ein Projekt zur Anrechnung erworbenen Wissens unter besonderer Berücksichtigung des Gender-Mainstreaming-Prinzips
  24. Organisatorische Änderungsprozesse
  25. Ownership Structure and Firm Performance in the Egyptian Manufacturing Sector
  26. Jenseits von Kontemplation und Aktion
  27. Nachhaltigkeit
  28. Über den sinn von Thematisierungstabus und die unmöglichkeit einer soziologischen analyse der soziologie
  29. Zusammenhänge und Mechanismen
  30. Reading the Digital City
  31. Hamburg’s Family Literacy Project (FLY) in the context of international trends and recent evaluation findings
  32. Wirtschaftswende durch nachhaltiges Unternehmertum
  33. Mindfulness training at school
  34. Alien flora of mountains
  35. COVID-19-related fear, stress and depression in school principals
  36. Unternehmerische Nachhaltigkeit umsetzen
  37. The Impact of EU-enlargement on Tourism
  38. Erfolg eines Serientäters
  39. Postkoloniale Perspektiven auf 'weltwärts'
  40. Was nie geschrieben wurde, lesen. L’antropologia linguistica di Walter Benjamin
  41. Der Verbund Forschungsdaten Bildung
  42. Erklär mal!
  43. Das Licht, das Auge und die Identität der Farbe
  44. Lernumgebungen
  45. The termination of international sanctions
  46. Was wissen wir ueber die Psychologie erfolgreichen Unternehmertums?