Corrigendum to "Impact assessment of emissions stabilization scenarios with and without induced technological change" [Energy Policy 35 (2007) 5337-5345]

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

Standard

Corrigendum to "Impact assessment of emissions stabilization scenarios with and without induced technological change" [Energy Policy 35 (2007) 5337-5345]. / Kemfert, Claudia; Truong, Truong.
in: Energy Policy, Jahrgang 36, Nr. 6, 01.06.2008, S. 2292-2292.

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

Harvard

APA

Vancouver

Bibtex

@article{eb4fff4d375b4769850487aecfab9723,
title = "Corrigendum to {"}Impact assessment of emissions stabilization scenarios with and without induced technological change{"} [Energy Policy 35 (2007) 5337-5345]",
abstract = "The authors regret that there are errors on pp. 5340 and 5344. On p. 5340 (Section 4, paragraph 1), the fourth line from the bottom should read as “emissions stabilization scenarios (Fig. 2)”, and the last line should read as “GDP increases (Fig. 3).” On p. 5344 (line 11), there should be a centred dot before the opening parenthesis in the equation beginning “CItr=”.",
keywords = "Economics",
author = "Claudia Kemfert and Truong Truong",
year = "2008",
month = jun,
day = "1",
doi = "10.1016/j.enpol.2008.01.031",
language = "English",
volume = "36",
pages = "2292--2292",
journal = "Energy Policy",
issn = "0301-4215",
publisher = "Elsevier B.V.",
number = "6",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Corrigendum to "Impact assessment of emissions stabilization scenarios with and without induced technological change" [Energy Policy 35 (2007) 5337-5345]

AU - Kemfert, Claudia

AU - Truong, Truong

PY - 2008/6/1

Y1 - 2008/6/1

N2 - The authors regret that there are errors on pp. 5340 and 5344. On p. 5340 (Section 4, paragraph 1), the fourth line from the bottom should read as “emissions stabilization scenarios (Fig. 2)”, and the last line should read as “GDP increases (Fig. 3).” On p. 5344 (line 11), there should be a centred dot before the opening parenthesis in the equation beginning “CItr=”.

AB - The authors regret that there are errors on pp. 5340 and 5344. On p. 5340 (Section 4, paragraph 1), the fourth line from the bottom should read as “emissions stabilization scenarios (Fig. 2)”, and the last line should read as “GDP increases (Fig. 3).” On p. 5344 (line 11), there should be a centred dot before the opening parenthesis in the equation beginning “CItr=”.

KW - Economics

UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=43049173753&partnerID=8YFLogxK

U2 - 10.1016/j.enpol.2008.01.031

DO - 10.1016/j.enpol.2008.01.031

M3 - Comments / Debate / Reports

AN - SCOPUS:43049173753

VL - 36

SP - 2292

EP - 2292

JO - Energy Policy

JF - Energy Policy

SN - 0301-4215

IS - 6

ER -

DOI

Zuletzt angesehen

Projekte

  1. Entwicklung eines Baukastens für modulare Abwasseraufbereitungsanlagen nach dem Verfahren der Brüdenkompression unter Verwendung regenerativer Energiequellen
  2. Degradation of emerging contaminants by advanced oxidation technologies: Kinetics, identification of degradation products and assessment of biodegradability and toxicology
  3. Geoinformatiker auf neuem Terrain - Entwicklung eines Studienprogramms "Umweltkommunikation und Naturschutz" für Studierende der Geoinformatik an der Technischen Universität Prag
  4. Einfluss partizipativer Organisationsstrkturen auf die Implementierung und Einhaltung von Sozialstandards. Eine empirische Analyse chinesischer Zulieferbetribe in der Textilindustrie.
  5. Lernerfahrungen im Kontext von praxisbezogenen Auslandsaufenthalten im Globalen Süden am Beispiel von Freiwilligendiensten und dem entwicklungspolitischen Bildungsprogramm „ASA“. [Arbeitstitel]
  6. Zukunftsfähige Bildung für ErzieherInnen - Entwicklung, Durchführung und Evaluation eines Modellseminars für MultiplikatorInnen für Umweltbildung im Kindergarten in der ErzieherInnenausbildung
  7. Der Beitrag von Schule zur Bewältigung der globalen Konsumherausforderung: Konzeptionelle Klärungen und empirische Beiträge im Spannungsfeld zwischen Erziehungs- und Nachhaltigkeitswissenschaft.
  8. Analyse und Szenarien zur globalen Landnutzung - Teilleistung zum F&E-Vorhaben "Ressourceneffiziente Flächennutzung - Organisation eines Global Sustainable Landuse Standard (GSLS)" des Umweltbundesamts
  9. Can Subjective Indicators Make Sustainability Assessment More Community Relevant? The Important Role of the Stakeholders’ Participation and the Use of Indicators Set towards the Localization of Sustainable Development
  10. Internet supported sustainability reporting of German and Italian companies. Development of criteria to assess and compare the quality of internet-based sustainability reporting in Germany and Italy (DAAD VIGONI Programme)

Aktivitäten

  1. DAK-Initiative „Gemeinsam gesunde Schule entwickeln“: Ein ganzheitlicher Ansatz zur Begleitung von Schulen auf dem Weg zu gesundheitsförderlichen Organisationen
  2. The Effect of An Entrepreneurship Training on The Relationship of Limited Access to Capital and Start-Ups: Complementing Economic Theories with Psychological Theories
  3. Vortrag: Perspektiven der Teilwertabschreibung bei voraussichtlich dauernder Wertminderung.: Kritische Betrachtungen vor dem Hintergrund des BMF-Schreibens vom 16.07.2014
  4. Gestaltungsorientierter Ansatz zur partizipatorischen Transformation der Berufsbildung – Erste Ergebnisse eines Wirtschaftsmodellversuchs in der Lebensmittelindustrie
  5. Philosophy with Children in pre-service teacher education - A reconstructive study of teacher training students' experiences with philosophizing with children in inclusive settings
  6. Philosophieren mit Kindern in der Lehrerbildung: Eine rekonstruktive Studie zu Erfahrungen von Lehramtsstudierenden mit dem Philosophieren mit Kindern im inklusiven Sachunterricht
  7. Festakt zum 65. Geburtstag von Prof. Dr. Frank Nullmeier: Übergabe einer Festschrift „Gesellschaft und Politik verstehen“ und Podiumsdiskussion „Politikwissenschaft als politische Wissenschaft“
  8. Mitglied Expert_innenbeirat des Forschungsprojekts "TransImpact – Wirkungsvolle transdisziplinäre Forschung": Gefördert vom Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF), Laufzeit: 11/2015–10/2018
  9. Professional Development Workshop on “What Were You Thinking: Developing Cognitive Sensibilities for Inductive Coding” with Arne Carlsen, Martha Feldman, Claus Rerup, Heather Vogue, and Kristina Workman
  10. Gelingensbedinungen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterrichts in der Primar- und Sekundarstufe I: Erfahrungen, Potenziale und Herausforderungen im Umgang mit unterschiedlichen Lernvoraussetzungen
  11. Why and how do civil servants (not) use social science evidence to decide on participatory governance processes? A mixed-methods study on evidence-informed participatory governance in German states, counties and municipalities

Publikationen

  1. Design of Reliable Remobilisation Finger Implants with Geometry Elements of a Triple Periodic Minimal Surface Structure via Additive Manufacturing of Silicon Nitride
  2. A new way of assessing the interaction of a metallic phase precursor with a modified oxide support substrate as a source of information for predicting metal dispersion
  3. Untersuchungen von Transfereffekten musikalischer Angebote. Ergebnisse aus der Studie Wirkungen und langfristige Effekte musikalischer Angebote (WilmA-Teilprojekt Transfer)
  4. Verlängerung der Nutzungsdauer für den derivativen Geschäfts- oder Firmenwert und selbst erstellte immaterielle Anlagegüter durch das Bilanzrichtlinie-Umsetzungsgesetz (BilRUG)
  5. Modeling of temperature- and strain-driven intermetallic compound evolution in an Al-Mg system via a multiphase-field approach with application to refill friction stir spot welding
  6. Der Erwerb professioneller Handlungskompetenz von Sachunterrichtsstudierenden im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung – Kompetenzerwerb durch transdisziplinäre Projektarbeit
  7. Rezension: Vico Leuchte (2011). Landkommunen in Ostdeutschland. Lebensgeschichten, Identitätsentfaltung und Sozialwelt.Opladen & Farmington Hills: Verlag Barbara Budrich; 515 Seiten; ISBN 978-3-86649-401-5
  8. Development and application of a simultaneous SPE-method for polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs), alkylated PAHs, heterocyclic PAHs (NSO-HET) and phenols in aqueous samples from German Rivers and the North Sea
  9. Lesekompetenz verbessern? Lesestrategien und Bewusstmachungsverfahren nutzen!/Lesemotivation und Lesestrategien. Der subjektive Sinn des Bücherlesens für 10- bis 14-Jährige/Besser lesen und schreiben. Wie Schüler effektiver mit Sachtexten umgehen lernen.