Competencies for sustainability and gender: How to gain advantage: The problem, the theoretical background and questions

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschung

Authors

In Germany there are a large number of female junior scientists in sustainability areas. In contrast, only few women take top positions in for instance governmental or environmental organisations.
The reasons for this phenomenon have not yet been clarified. Academic programs on environmental issues have been developing over the last 15 years to become more inter- and transdisciplinary to better meet the requirements of complexity and sustainability. Up to now, we do not know the effects of these measures and developments in research and academic education in terms of the impact on women achieving top positions in organisations in the professional fields of sustainability. A further question is whether people with sustainability competencies require specific organisational/work structures. This article outlines the contexts and challenges for this much-needed research.
OriginalspracheEnglisch
TitelEquality, Growth and Sustainability. : Do they mix? Proceedings from the international conference
HerausgeberAnna Fogelberg Eriksson
Anzahl der Seiten8
VerlagLinköping University Electronic Press
Erscheinungsdatum2011
Seiten173-180
ISBN (Print)978-91-7393-149-6
PublikationsstatusErschienen - 2011
VeranstaltungInternational Conference "Equality, Growth and Sustainability - Do they mix?'' - 2010 - Linköping University, Linköping, Schweden
Dauer: 25.11.201026.11.2010
https://www.ep.liu.se/ecp/058/ecp11058.pdf
http://www.ep.liu.se/ecp/058/ecp11058.pdf

Links

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Stressbewältigung
  2. Personalmanagement im Tourismus
  3. § 290 Verzinsung des Wertersatzes
  4. Rolling Out Corporate Sustainability Accounting
  5. Der Regierungsentwurf für ein Bilanzrechtsmodernisierungsgesetz
  6. Forschungsbedarfe, Entwicklungsaufgaben und Empfehlungen
  7. Ein Architekt der Sinnlichkeit
  8. Education/Social Pedagogy
  9. Abweichendes Verhalten von Kindern und Jugendlichen
  10. Radical Desires
  11. Pollen und Sporen – Schlüssel zur Vegetation des Eiszeitalters
  12. Kulturfreie Bilder
  13. Russian maritime strategy since the Ukrainian crisis
  14. Die nachträgliche Entdeckung der Tiefenzeit während eines Bootsausflugs an der schottischen Ostküste
  15. Didaktisch optimierter Einsatz Neuer Medien im naturwissenschaftlichen Unterricht
  16. Welterbetourismus – ein interkulturelles Medium ?
  17. Why green and sustainable pharmacy?
  18. Recht, Fakten und Versicherungen, Teil 2
  19. Typisch 'Englisch', typisch 'Deutsch'? Engländer in der deutschsprachigen und Deutsche in der britischen Kinder- und Jugendliteratur.
  20. Transdisziplinäre Nachhaltigkeitswissenschaften
  21. Pädagogisches Unterrichtswissen – bildungswissenschaftliches Wissen
  22. Architekt-Amateur-Autodidakt
  23. Leena Krohn
  24. Mitarbeiter, freier
  25. Nachhaltigkeitsdenken und Nachhaltigkeitsreden
  26. Steuern in der internationalen Unternehmenspraxis
  27. Umbrüche gestalten 2014 bis 2019 gestaltete Umbrüche?
  28. Long-term stream invertebrate community alterations induced by the insecticide thiacloprid
  29. Besonders, aber nicht besondernd zu betrachten
  30. Schulleitungen in Deutschland
  31. Lebendigkeit und Leiblichkeit als Kräfte der Wahrnehmung
  32. Sorgfaltspflichten für Unternehmen in transnationalen Menschenrechtsfällen
  33. Tim Houghton, Ed.: Party Politics in Central and Eastern Europe. Does EU Membership Matter?
  34. The Effects of Psychotherapy for Adult Depression on Social Support