Assessing the added value of the recent declaration on unregulated fishing for sustainable governance of the central Arctic Ocean

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Grace Elizabeth Shephard
  • Kari Dalen
  • Sara Aparício
  • Larissa Beumer
  • Roger Birkeland
  • Nikolaos Gkikas
  • Melina Kourantidou
  • Panagiotis Ktenas
  • Peter Wilhelm Linde
  • Francesco Marazzi
  • Ruth Beatriz Mezzalira Pincinato
  • Jaziar Radianti
  • Bernhard Schartmüller
  • Eike Ingrid Stübner
  • Alix Varnajot
  • Magali Vullierme
  • Irina Zhilina
  • Regina Peldszus

The 'Declaration concerning the prevention of unregulated high seas fishing in the central Arctic Ocean' signed by the Arctic 5 nations, limits unregulated high seas fishing in the central part of the Arctic Ocean, and holds potential social, economic and political impacts for numerous stakeholders. In this paper, the four Interim Measures in the Declaration are discussed and what value these measures bring beyond the existing international agreements is explored. It is found that even though the Declaration fills a gap in the management of potential fish stocks in the central Arctic Ocean, adopts an appropriate precautionary approach and encourages joint research activities, there are both opportunities and challenges connected to its implementation. The most valuable and urgent Interim Measure is that of joint scientific cooperation, which will facilitate more region-specific research and an increased understanding of the fisheries as well as the broader Arctic environment. Furthermore, the research generated by this measure will provide an important decision base for both regulation and management of human activity in the Arctic.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftMarine Policy
Jahrgang66
Seiten (von - bis)50-57
Anzahl der Seiten8
ISSN0308-597X
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.04.2016

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. EU Gender Questionnaire Submission to EU Commissioner Vivien Reding: Public Consultation, on behalf of Women in Aerospace Europe, WIA-E
  2. Realizing Sustainability in Institutions needs Gender sensitive Competencies and Organisations and the ethical frame "Self-in-Relation"
  3. Genetisch modifizierte Organismen und politisch modifiziertes Wissen: Umgang mit Wissenspluralismus im Agro-Gentechnik-Diskurs in Polen
  4. Environmental Management Accounting (EMA) for Small and Medium Sized Enterprises: Training and Capacity Building for South-East Asia (SEA)
  5. Wirkung offener Lehr-Lernformen (WOLLF) - Eine Pilotstudie im Rahmen des Programms ‚Bildungsforschung‘ der Landesstiftung Baden-Württemberg
  6. Why Do School Teachers Engage with Sustainable Consumption? Exploring the Role of Personal, Group and Organizational Influence Factors
  7. Algeria’s internationalism as a source for a diasporic identity: Zineb Sedira’s installation “Dreams have no titles” (Venice Biennial 2022)
  8. Online trifft Offline: Reisebüro BANKt um die Zukunft.: Vortrag beim 42. Erfahrungskreis „Markt und Betrieb“ des Sparkassenverbands Bayern
  9. Gemeinsamer Kongress der Deutschen Gesellschaft für Medizinische Psychologie und der Gesellschaft für Medizinische Soziologie - 2010
  10. Institutionen für zukünftige Generationen und ihre Institutionalisierung unter den Bedingungen einer gegenwartsfixierten Demokratie
  11. Professional Action Competence In Education For Sustainable Development: Developing Pre-sercie Teachers' Knowledge, Skills And Attitudes
  12. Critical Artists and Urban Development in Hanover, Hamburg, Jerusalem and Tel Aviv - Theoretical and Field Access, Exploratory Interviews
  13. Current Developments in Environmental Management Accounting: Towards a Comprehensive Framework for Environmental Management Accounting
  14. Reflexive Multikriterielle Evaluation – Ein Instrument zur antizipativen Konfliktminderung bei Strategieentscheidungen im Küstenschutz
  15. Promovieren mit Stipendium: Vor- und Nachteile gegenüber Promotionen auf Stellen für wis-senschaftliche Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter
  16. Große Transformation zur Nachhaltigkeit in Lebenswelten beruflich Lernender: Erkenntnisse aus der und für die Modellversuchsforschung
  17. Forschungsworkshop des BMBF-Projekts „Transkulturelle Praktiken im postmigrantischen Theater und Schule – Method Mixing als Transmission“
  18. Analyseverfahren zur gemeinsamen Bestimmung von NSO-Heterocyclen, Phenolen und PAK aus wässrigen und festen Proben über GC-MS und LC-MS/MS
  19. How can corporate social responsibility (CSR) gain relevance in internal communication? A network perspective on communication processes
  20. Schlüsselkompetenzen für Denken und Handeln in der Weltgesellschaft - Ergebnisse eines europäisch-lateinamerikanischen Expertendelphis
  21. CSR & Nachhaltigkeit in der Personal- und Ausbildungsentwicklung. Zukünftig in Berufsbildern verankert. Jetzt im Betrieb aktiv gestaltet.

Publikationen

  1. Axel Roch: Claude E. Shannon: Spielzeug, Leben und die geheime Geschichte seiner Theorie der Information. gegenstalt. Berlin 2009, 254 S.
  2. Die Rolle des EuGH bei der Schaffung eines sozialen Europas und die gemeinschaftlichen Grenzen des europäischen Systemwettbewerbs
  3. Land use modulates resistance of grasslands against future climate and inter-annual climate variability in a large field experiment
  4. „Das muss nicht besonders künstlerisch wertvoll sein“ – Praktiken der Vereindeutigung von Mehrdeutigkeit im inklusiven Fachunterricht
  5. What can balance the effort? Associations between effort-reward imbalance, overcommitment, and affective disorders in German teachers
  6. Deciphering the speed of link: Experimental Evidence of a rapid increase in soil respiration following the onset of photosynthesis
  7. Gain Adaptation in Sliding Mode Control Using Model Predictive Control and Disturbance Compensation with Application to Actuators
  8. Automatic three-dimensional geometry and mesh generation of periodic representative volume elements for matrix-inclusion composites
  9. "I don't know anything about soccer" how personalweaknesses and strengths guide inferences aboutwomen's qualification in sex-typed jobs
  10. Zur Auslegung des § 79 II BVerfGG bei nach dem (nichtigen) 5. HRGÄndG befristeten Arbeitsverträgen mit wissenschaftlichen Angestellten
  11. Exploring universities' transformative potential for sustainability-bound learning in changing landscapes of knowledge communication
  12. “They Are Stumbling Around Quite Helplessly”: How Supporters of Refugee Families Frame Vulnerability and Agency Relating to Childcare
  13. Schindler, Jörg; Held, Martin (unter Mitarbeit von Gerd Würdemann) (2009): Postfossile Mobilität. Wegweiser für die Zeit nach dem Peak Oil
  14. Besprechung des Buches: Wenger, C.: "Jenseits der Sterne. Gemeinschaft und Identität in Fankulturen. Zur Konstitution des Star Trek-Fandoms"
  15. Multidimensional Cross-Recurrence Quantification Analysis (MdCRQA)–A Method for Quantifying Correlation between Multivariate Time-Series
  16. Textkohäsion und deren Bedeutung für das Textverständnis: Wie reagieren Lernende auf temporale Kohäsion am Beispiel eines Sachtextes?
  17. Information Literacy - Pseudowissenschaft und digitale (Des-)Informataion bei den Themen 'Klimawandel', 'Clean Coal' und 'Stickoxidgrenzwerte'
  18. In for a Penny, in for a Pound? Legal Professional Privilege as a Shield against Disclosure in Private Antitrust Litigation in Europe
  19. Zur lauterkeitsrechtlichen Beurteilung von Nachhaltigkeitswerbung bei Kooperation mit einem nicht nachhaltig handelnden Unternehmen
  20. Untersuchungen zur sozialen Organisation einer Herde von Liebenthaler Pferden im Biosphärenreservat Flusslandschaft Elbe-Brandenburg
  21. Impacts of alternative land-use policies on water ecosystem services in the Río Grande de Comitán-Lagos de Montebello watershed, Mexico
  22. On the Power and Performance of a Doubly Latent Residual Approach to Explain Latent Specific Factors in Multilevel-Bifactor-(S-1) Models
  23. Analyzing the social factors that influence willingness to pay for invasive alien species management under two different strategies
  24. "Wenn sich die Mitte auflöst...", ist das kein Verlust für die Religionspädagogik - ein bilanzierender Tagungsrückblick mit Augenzwinkern