Innovation Plus 2019/2020: Digitale Bildung

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Fördermaßnahme Innovative Lehr- und Lernkonzepte Innovation Plus (2019/20, Projektnummer: 19)

Über die Laufzeit des Projektes soll das Ziel erreicht werden, zunächst innerhalb des Bachelor-Studiums „Lehren und Lernen“ ein Profilstudium im Bereich „Digitale Bildung“ zu etablieren bzw. die vorbereitenden Tätigkeiten zu dessen Einrichtung abzuschließen. Die Idee eines Profilstudiums wird hier verstanden als Möglichkeit, sich mittels eines gesondert vorhandenen Curriculums und über eigens hierfür ausgewiesene Kursangebote innerhalb der Unterrichtsfächer, aber auch in
Psychologie und Pädagogik. Langfristig soll diese Option auch im Master Studium GHR300 geprüft und weitergeführt werden.

Fokus der Maßnahme:
digitale Lehr- und Lernmethoden
Einführung neuer hochschuldidaktischer Konzepte und Maßnahmen
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.04.1931.12.20

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Malte Schlichting

Publikationen

  1. §63 Fachaufsicht
  2. Development of Competencies Across the Life Course
  3. Effects of interfacial reactions during solidification on mechanical properties in short fiber reinforced AlSi12CuMgNi composites
  4. Eine Gesellschaft des Interviews / A Society of the Interview
  5. Mongolia
  6. Predigtmeditation zu Joh 4, (16) 19–26, 10. Sonntag nach Trinitatis, 12.8.2007
  7. Teachers' self-concepts and emotions
  8. SRI AND ENERGY TRANSFORMATION ON THE WAY TO SUSTAINABLE COMPETITIVENESS
  9. Tree species richness increases ecosystem carbon storage in subtropical forests
  10. The COVID-19 pandemic as an disruptive event in school health promotion. Survey results from Germany
  11. Phylogenetic analysis of cuckoo wasps (Hymenoptera: Chrysididae) reveals a partially artificial classification at the genus level and a species-rich clade of bee parasitoids
  12. Organizational Practice Transfer within a Transnational Professional Service Firm
  13. Assessment of upstream bioprocessing
  14. Expanding Material Flow Cost Accounting
  15. ‚Ich sehe was, was Du nicht siehst‘
  16. Explaining renewable energy consumption among students
  17. Functional traits drive ground beetle community structures in Central European forests
  18. Habitat specialization, distribution range size and body size drive extinction risk in carabid beetles
  19. Article 79 CISG
  20. Soil chemical legacies trigger species-specific and context-dependent root responses in later arriving plants
  21. Empathy-motivated helping
  22. Imagined Geography
  23. Beyond the “local”
  24. Future work
  25. Planning for Sea Spaces II
  26. CSR reporting as a communication signal contributing to the corporate reputation
  27. Studierende können lernen, sich selbst zum Lernen zu motivieren
  28. Modeling normativity in sustainability
  29. Regulatory challenges and opportunities for collective renewable energy prosumers in the EU
  30. Zur Relevanz von Informationsasymmetrien bei "Lüneburger Bauherren"
  31. Förderung von Gesundheitskompetenzen mit Location-based Games. Eine partizipative Entwicklung
  32. Handbuch Integrated Reporting
  33. Co-Shaping an Ecosystem for Responsible AI

Presse / Medien

  1. Wir sind Fernsehen