«Curtius Academy» im Rahmen des European Haniel Program on Entrepreneurship and the Humanities (2023-2026)

Projekt: Forschung

Projektbeteiligte

  • Beyes, Timon (Wissenschaftliche Projektleitung)
  • Steyaert, Chris (Partner*in)
  • Holt, Robin (Partner*in)
StatusLaufend
Zeitraum01.10.2330.09.26

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Ulrike Pilarczyk

Publikationen

  1. University students' sense of coherence, future worries and mental health
  2. Understanding relational values in cultural landscapes in Romania and Germany
  3. Selbst is(s)t der Mann - Essen kochen in der Jugendarbeit
  4. Flow und imaginative Bildung
  5. Klein, Naomi (b. 1970) and the Movement Against Neoliberal Globalization
  6. Using social media photos to explore the relation between cultural ecosystem services and landscape features across five European sites
  7. Forschung für nachhaltige entwicklungen
  8. Gefühle als Atmosphären
  9. Adolescence in times of social-ecological crisis. Perspectives for social pedagogical analysis and research
  10. Gefahrenwahrnehmung im Straßenverkehr
  11. "Durch den Tod hindurch ging ich hinein ins Leben"
  12. Überwachung operationeller Risiken mit Frühwarnindikatoren
  13. Access to Information on Legislative Proceedings - Case Note on Judgment of the Court (2nd Chamber) of 18 July 2013 - C 515/11
  14. The effect of elevated CO2 concentration and nutrient supply on carbon-based plant secondary metabolites in Pinus sylvestris L.
  15. Rechtsgespräche
  16. Lesen
  17. Entrepreneurship in Africa: What do we know and where do we have to go from here?
  18. Beschäftigung statt Ruhestand
  19. Die Angst vor Migranten. Gefühle als Modus des politischen Denkens
  20. Degrees in economic psychology
  21. Zwischen Weltveränderung und Innerlichkeit
  22. Der städtische Raum
  23. Die Finanzierung des Flächenrecyclings durch Kreditinstitute
  24. Weltarmut und geistiges Eigentum
  25. Bildung für nachhaltige Entwicklung
  26. Perceived Price Fairness in Pay-What-You-Want
  27. Analyse von Lernmaterialien zum „Satz des Pythagoras“ für einen inklusiven Matehmatikunterricht in der Sek. I