Group Processes & Intergroup Relations, ‎1368-4302

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. When yielding pieces of the pie is not a piece of cake: Identity-based intergroup effects in negotiations

    Trötschel, R., Hüffmeier, J. & Loschelder, D., 11.2010, in: Group Processes & Intergroup Relations. 13, 6, S. 741-763 23 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. The risk of male success and failure: How performance outcomes along with a high-status identity affect gender identification, risk behavior, and self-esteem

    Reinhard, M. A., Schindler, S. & Stahlberg, D., 03.2014, in: Group Processes and Intergroup Relations. 17, 2, S. 200-220 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Overcoming the competitiveness of an intergroup context: Third-party intervention in intergroup negotiations

    Loschelder, D. & Trötschel, R., 11.2010, in: Group Processes & Intergroup Relations. 13, 6, S. 795-815 21 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Meeting recipients' needs in dyadic cross-group helping: When the nature of the helper's motivation matters

    Siem, B. & Stürmer, S., 11.2012, in: Group Processes and Intergroup Relations. 15, 6, S. 762-775 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Empathy as a motivator of dyadic helping across group boundaries: The dis-inhibiting effect of the recipient’s perceived benevolence

    Lotz-Schmitt, K., Siem, B. & Stürmer, S., 01.03.2017, in: Group Processes and Intergroup Relations. 20, 2, S. 233-259 27 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Internationale Hochschulpartnerschaften - Förderung nachhaltiger Entwicklung und Globalen Lernens ?
  2. Selbsteinschätzungen zum Sozial- und Lernverhalten von Grundschulkindern der vierten Jahrgangsstufe
  3. Unterrichtshandeln von Lehrkräften und Schülern verbessern durch Förderung emotionaler Kompetenzen
  4. Efficacy and cost-effectiveness of a web-based and mobile stress-management intervention for employees
  5. Zum Verbalisierungsdilemma bei der Erfassung der situationsspezifischen Fähigkeiten von Lehrkräften.
  6. Bauteilgetrieben Montagesteuerung und Fabrikstrukturierung durch Nutzung Gentelligenter Technologie
  7. Practical critique: Bridging the gap between critical and practice oriented REDD+ research communities’
  8. Discussion Report: The Proposal for a Directive on the Single-Member Private Limited Liability Company
  9. Entwicklungsverläufe im Lesen-und Schreibenlernen in Abhängigkeit verschiedener didaktischer Konzepte
  10. Unterschiede in der Entstehung und Sicherung von Wettbewerbsvorteilen bei KMU und großen Unternehmen
  11. Die Unvereinbarkeit des österreichischen Glücksspielgesetzes mit dem Europäischen Gemeinschaftsrecht
  12. Supporting Visual and Verbal Learning Preferences in a Second-Language Multimedia Learning Environment
  13. Rapping against Old and New Nazis: Bejarano and Microphone Mafia’s Multidirectional Musical Memory Work
  14. Merkmalsextraktion und semantische Integration von Ultrabreitband-Sensoren zur Erkennung von Notfällen
  15. From Planning to Implementation: Top-Down and Bottom-Up Approaches for Collaborative Watershed Management
  16. The religious constant - The interpretation of hypotheses of the natural sciences in educational theory
  17. Konsequenzen der bankaufsichtlichen Neuregelungen bei operationellen Risiken für Genossenschaftsbanken
  18. A scale-up procedure to dialkyl carbonates; evaluation of their properties, biodegradability, and toxicity
  19. Die geschlossene Unterbringung von Kindern und Jugendlichen in stationären Einrichtungen der Jugendhilfe