Sebastián Eduardo Dávila

  1. 2018
  2. Published

    Sobre Eyal Weizman, Arquitectura Forense. Violencia en el Umbral de la Detectabilidad, Nueva York: Zone Books, 2017

    Eduardo, S., 18.12.2018, In: Academia XXII. 9, 18, p. 191-196 6 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  3. 2020
  4. Published

    Memoria del movimiento (ensaio visual)

    Eduardo, S. & Calel, E., 27.01.2020, In: Revista Poiésis. 21, 35, p. 163-176 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. 2021
  6. Published

    "República": La Nueva Fábrica, Antigua Guatemala

    Eduardo Dávila, S., 12.2021, In: Art Nexus. 117, p. 122-124 3 p.

    Research output: Journal contributionsComments / Debate / ReportsResearch

  7. 2022
  8. Published
  9. Published

    Visiting the Colección Poyón, or Indigeneity and the Nation-State in Guatemala: Performing the Nation for Two Hundred Years

    Eduardo, S., 27.05.2022, Museums, Transculturality, and the Nation-State : Case Studies from a Global Context. Leeb, S. & Samuel, N. (eds.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 213-240 28 p. (Edition Museum; vol. 52).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  10. 2023
  11. Published

    A Psychiatric Clinic, a Monastery, a City and a River: On the (Artistic) Legibility of Disappearance in Topography

    Eduardo Dávila, S. & Jordan, U., 2023, On Withdrawal: Scenes of Refusal, Disappearance, and Resilience in Art and Cultural Practices. Eduardo Dávila, S., John, R. H., Jordan, U., Wulff, N., Sieber, J. & Schneider, T. (eds.). Berlin/Zürich: Diaphanes Verlag, p. 209-236 28 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  12. Published

    In the Aftermath of Violence. On Being Present and Calling Into Presence

    Taylor, D., Eduardo Dávila, S. & Jordan, U., 2023, On Withdrawal: Scenes of Refusal, Disappearance, and Resilience in Art and Cultural Practices. Eduardo Dávila, S., John, R. H., Jordan, U., Schneider, T., Sieber, J. & Wulff, N. (eds.). Zürich: Diaphanes Verlag, p. 159-176 18 p. ( Critical stances).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  13. Published

    On Withdrawal: Scenes of Refusal, Disappearance, and Resilience in Art and Cultural Practices

    Eduardo Dávila, S. (Editor), John, R. H. (Editor), Jordan, U. (Editor), Wulff, N. (Editor), Sieber, J. (Editor) & Schneider, T. (Editor), 2023, Berlin/Zürich: Diaphanes Verlag. 384 p.

    Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

  14. 2024
  15. Published

    Edgar Calels "Skulpturale Erdarbeit" Umkreisen, Überfliegen und sich Danebenlegen

    Eduardo Dávila, S., 06.2024, In: Texte zur Kunst. 134, p. 149-160 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  16. Published

    Desecularising Culture in Method: Five Theses on Syncretism

    Eduardo Dávila, S., 18.07.2024, Berlin : Forum Transregionale Studien e.V.

    Research output: other publicationsArticles in scientific forums or blogsResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. Ein internetbasiertes Programm zur Prävention von Depression bei Diabetes mellitus Typ 2 Patienten
  2. Die europäische Union als Innovationsverbund – Innovationsverfassung und rechtliche Innovationen in der EU
  3. The Hanging Tree
  4. Benutzung der Marke im Ausland kann Kennzeichnungskraft erhöhen
  5. Schiedsrichtertätigkeit im inklusiven Handballsport - Eine Interviewstudie am Beispiel von Freiwurf Hamburg e.V.
  6. Arbeitsfähigkeit als Schlüssel für Beschäftigung im Alter
  7. The New Law of Piercing the Corporate Veil in the UK
  8. Ansätze zur Modellierung der NH3-Verflüchtigung nach Ausbringung von organischen Wirtschaftdüngern
  9. Künstlerische Versuche, "das ungenaue Gefühl so genau wie möglich festzuhalten". Zur erzählerischen Visualität Peter Stamms
  10. Reiseentscheidung
  11. Is ecotourism a panacea? Political ecology perspectives from the Sundarban Biosphere Reserve, India
  12. Koordination von Supply Chains durch Mengenbindungsvereinbarungen
  13. Zum Stand der Nachhaltigkeitskommunikation – Potenziale für Nachhaltigkeitsjournalismus
  14. Rezension zu: Markus Büring (2010): Lernumgebungen im Musikunterricht. Eine empirische Studie zur Wirksamkeit problemorientierter Aufgabensets.(ISBN 978-3-931852-46-7)
  15. Diskurs über Nachhaltigkeit als Herausforderung für Disziplinen zur ethischen Vergewisserung – konkretisiert am Beispiel Erziehungswissenschaft
  16. Die Kultur der zwanziger Jahre
  17. Internationale Fahndung nach Personen – von Steckbriefen, Rotecken und Funksprüchen
  18. Kinder leben Räume
  19. »Ich zwinge niemanden, freiwillig zurück zu gehen.« Die institutionelle Umsetzung der Politik der geförderten Rückkehr durch staatliche und nicht-staatliche Akteure
  20. Herkunftsnachweise und verpflichtende Direktvermarktung
  21. Sachunterricht für das 21. Jahrhundert - Weltorientierung durch Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  22. Friedrich Kittler und der »Mißbrauch von Heeresgerät«
  23. Beschäftigungsverhalten mittelständischer Unternehmen
  24. Gesellschaft und Kultur der siebziger Jahre
  25. Wyzwania edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju w konflikcie między praktycznością warunkami strukturalnymi a transferem konceptualnej kompleksowości
  26. High trees increase sunflower seed predation by birds in an agricultural landscape of Israel
  27. Zeit. Von der Urzeit zur Computerzeit / Klaus Mainzer. - 1995
  28. Neue Wege der Kulturkommunikation
  29. Welche Überzeugungen haben Lehrkräfte an berufsbildenden Schulen zu digitalen Schreibtools und wie nutzen sie diese?
  30. Bürgerlich-rechtliche, öffentlich-rechtliche und strafrechtliche Zwangsunterbringung
  31. § 19 EStG: Nichtselbständige Arbeit
  32. Der Zoo in einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung
  33. Konzept eines Orientierungsrahmens für den Lernbereich Globale Entwicklung im Fach Informatik im Rahmen der Bildung fur Nachhaltige Entwicklung