Markus Beckmann

Prof. Dr.

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Prof. Dr. Markus Beckmann

  1. Published

    Commitment Strategies for Sustainability: How Corporations Can Create Value through New Governance

    Beckmann, M., Pies, I. & Hielscher, S., 2011, Academy of Management Annual Meeting Best Paper Proceedings. Academy of Management (Briarcliff Manor, NY) , Vol. 2011. 6 p. (Academy of Management Annual Meeting Proceedings; vol. 2011).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  2. Published
  3. Published

    Transdisciplinarity in Corporate Sustainability: Call for Papers

    Schaltegger, S. (ed.), Beckmann, M. (ed.) & Hansen, E. G. (ed.), 07.2011, In: Business Strategy and the Environment. 20, 5, p. 348-350 3 p.

    Research output: Journal contributionsOther (editorial matter etc.)Research

  4. Published

    CSR und gesellschaftliche Wertschöpfung

    Beckmann, M., 2011, Was ist Corporate Social Responsibility (CSR) ?. München: Roman Herzog Institut , p. 16-20 5 p. (Diskussion; no. 17).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  5. Vertrauen, Institutionen und mentale Modelle

    Beckmann, M., Mackenbrock, T., Pies, I. & Sardison, M., 2005, Reputation und Verantwortung. Held, M., Kubon-Gilke, G. & Sturn, R. (eds.). Marburg: Metropolis Verlag für Ökonomie, p. 59-83 25 p. (Jahrbuch Normative und institutionelle Grundfragen der Ökonomik; vol. 4).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. Ökonomischer Ansatz und die Theorie des Self-Command bei Thomas Schelling

    Beckmann, M., 2007, Thomas Schellings strategische Ökonomik: [Tagung vom 3. bis 5. September 2006 in der Leucorea in Wittenberg]. Pies, I. & Leschke, M. (eds.). Tübingen: Mohr Siebeck GmbH and Co. KG, p. 135-148 14 p. (Konzepte der Gesellschaftstheorie; vol. 13).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  7. Ordnungsverantwortung, Steuerungsverantwortung, Aufklärungsverantwortung: Konzeptionelle Überlegungen zugunsten einer semantischen Innovation

    Beckmann, M. & Pies, I., 2008, Verantwortung in der Marktwirtschaft: Zum Verhältnis von Moral und Ökonomie. Heidbrink, L. & Hirsch, A. (eds.). Frankfurt: Campus Verlag, p. 31-67

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  8. Corporate Citizenship als Ordnungsverantwortung

    Beckmann, M., 2008, Corporate Citizenship in Deutschland : Bilanz und Perspektiven. Backhaus-Maul, H., Biedermann, C., Nährlich, S. & Polterauer, J. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 101-105 5 p. (Bürgergesellschaft und Demokratie; vol. 27).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  9. Sozialstruktur und Semantik: Ordonomik als Forschungsprogramm in der modernen (Welt-)Gesellschaft

    Pies, I., Beckmann, M. & Hielscher, S., 2009, Moral als Heuristik: Ordonomische Schriften zur Wirtschaftsethik. Pies, I. (ed.). Berlin: Wissenschaftlicher Verlag Berlin, p. 282-312 20 p. (Ökonomik und Ethik; vol. 8).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  10. Published

    Whistle-Blowing heißt nicht: "verpfeifen": Ordonomische Überlegungen zur Korruptionsprävention durch und in Unternehmen

    Pies, I. & Beckmann, M., 2010, Korruption: Moralische Verdorbenheit oder Ergebnis falscher Strukturen. Albrecht, R., Knoepffler, N. & Kodalle, K-M. (eds.). Würzburg: Königshausen & Neumann, Vol. 9. p. 55-81 27 p. (Kritisches Jahrbuch der Philosophie : Beiheft; vol. 9).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

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