Lisa Conrad

Dr.

Lisa Conrad

Contact

Dr. Lisa Conrad

    Research areas

  • Digital media - Organization Studies, Science and Technology Studies, media cultures
  1. 2021
  2. The standards story of SAP: When infrastructure is happening

    Conrad, L. (Speaker)

    06.10.2021

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  3. 4. Workshop des Arbeitskreises Digitalisierung und Organisation der Sektion Organisationssoziologie der Deutschen Gesellschaft für Soziologie - 2021

    Conrad, L. (Organiser)

    30.09.202101.10.2021

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsResearch

  4. 4. Workshop des Arbeitskreises Digitalisierung und Organisation der Sektion Organisationssoziologie der Deutschen Gesellschaft für Soziologie - 2021

    Beverungen, A. (Speaker), Beyes, T. (Speaker) & Conrad, L. (Speaker)

    30.09.202101.10.2021

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  5. 2020
  6. Five reasons why we think Agre’s ‘Surveillance and Capture’ is a classic STS paper

    Conrad, L. (Speaker) & Dittrich, J. (Speaker)

    18.08.2020

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  7. 2019
  8. THE FUTURE OF ephemera - 2019

    Conrad, L. (Speaker)

    02.05.201903.05.2019

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsResearch

  9. Data & Drama - 2019

    Conrad, L. (Speaker), Heinrichs, R. (Speaker) & Cnossen, B. (Speaker)

    10.04.2019

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsResearch

  10. Squirreling myself away from the world: Silence and fieldnotes

    Conrad, L. (Speaker)

    10.04.2019

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  11. Organization (Journal)

    Conrad, L. (Editor), Beverungen, A. (Editor) & Beyes, T. (Editor)

    2019

    Activity: Publication peer-review and editorial workEditor of journalsResearch

  12. 2018
  13. Enterprise Resource Planning Systems: New transparency, new opacity

    Conrad, L. (Speaker)

    27.07.2018

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  14. Conference of the European Association for the Study of Science and Technology - EASST 2018

    Conrad, L. (Organiser)

    25.07.201828.07.2018

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

Previous 1 2 3 4 Next

Recently viewed

Publications

  1. Diversität willkommen heißen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  2. Public service media, innovation policy and the ‘crowding out’ problem
  3. Selbstkonzept von Lernenden beim Abschätzen physikalischer Größen
  4. Evolution and transformation of early modern cosmological knowledge
  5. Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
  6. Die Berufsstruktur des Deutschen Bundestages – 14. und 15. Wahlperiode
  7. Measurement Estimation Skills and Strategies of Lower Grade Students
  8. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  9. Literature Review zu konzeptionellem Lernen in Open Inquiry Settings
  10. Untersuchendes Lernen der Naturwissenschaften mit allen SchülerInnen
  11. Taxonomic bias and lack of cross-taxonomic studies in invasion biology
  12. Erfolgreiches Nachhaltigkeitsmanagement in Hotellerie und Gastronomie
  13. Theorie-Praxis-Verzahnung als konstituierendes Element des ZZL-Netzwerks
  14. (De-)Thematisierungsweisen von Bildungsausschlüssen an der Grenze zur EU
  15. Cultural influences on social feedback processing of character traits
  16. Socio-economic analysis for the authorisation of chemicals under REACH
  17. Keine Ratifikation des CETA ohne den Deutschen Bundestag – so oder so …
  18. Zur Ausprägung des interkulturellen Wissens bei deutschen Lehrkräften.
  19. Interaktion zwischen Personen mit und ohne kognitive Beeinträchtigung
  20. Exploring the Uncanny-Valley-Effect in Affective Human-Robot Interaction
  21. Linkshändigkeit als Privileg oder Nachteil bei Notebookeingabegeräten?
  22. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung