Jacqueline Loos

Prof. Dr.

  1. Wildlife, Values, Justice: Reconciling Sustainability in African Proteced Areas

    Loos, J. (Project manager, academic), Fust, P. (Project staff), Giliba, R. (Project staff), Kachali, R. (Project staff), Thomsen, S. (Project staff) & Räther, A. (Project staff)

    Robert-Bosch Foundation

    01.07.1830.06.25

    Project: Research

  2. VaNaTe: Unravelling the relation between Values of Nature and Telecoupling

    Loos, J. (Project manager, academic)

    01.05.2330.04.26

    Project: Research

  3. Prospects for sustainable development: The future of plants and butterflies in Transylvania

    Loos, J. (Project manager, academic)

    01.07.1115.06.15

    Project: Dissertation project

  4. Conservation of the endangered Danube Clouded Yellow butterfly (Colias myrmidone) in Natura 2000 sites of Romania

    Loos, J. (Project manager, academic), Börsch, J. (Project staff), Gallersdörfer, J. (Project staff), Kortmann, E. (Project staff), Nippen, P. (Partner), Dolek, M. (Partner, non-academic), Kastal, A. (Partner, non-academic), Lengyel, P. (Partner, non-academic) & Vizauer, T.-C. (Partner, non-academic)

    01.04.1830.09.22

    Project: Research

  5. A biodiversity hotspot faces intensification of viticulture: the role of Fynbos remnants for the conservation of plants and butterflies

    Loos, J. (Project manager, academic), Topp, E. (Project staff), Burghardt, S. (Project staff), Talanow, K. (Project staff), Martín-López, B. (Partner), Underhill, L. (Partner) & Edge, D. (Partner, non-academic)

    German Research Foundation

    01.04.1830.06.20

    Project: Research

Recently viewed

Publications

  1. Diversität willkommen heißen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  2. Public service media, innovation policy and the ‘crowding out’ problem
  3. Selbstkonzept von Lernenden beim Abschätzen physikalischer Größen
  4. Evolution and transformation of early modern cosmological knowledge
  5. Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
  6. Die Berufsstruktur des Deutschen Bundestages – 14. und 15. Wahlperiode
  7. Measurement Estimation Skills and Strategies of Lower Grade Students
  8. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  9. Literature Review zu konzeptionellem Lernen in Open Inquiry Settings
  10. Untersuchendes Lernen der Naturwissenschaften mit allen SchülerInnen
  11. Taxonomic bias and lack of cross-taxonomic studies in invasion biology
  12. Erfolgreiches Nachhaltigkeitsmanagement in Hotellerie und Gastronomie
  13. Theorie-Praxis-Verzahnung als konstituierendes Element des ZZL-Netzwerks
  14. (De-)Thematisierungsweisen von Bildungsausschlüssen an der Grenze zur EU
  15. Cultural influences on social feedback processing of character traits
  16. Socio-economic analysis for the authorisation of chemicals under REACH
  17. Keine Ratifikation des CETA ohne den Deutschen Bundestag – so oder so …
  18. Zur Ausprägung des interkulturellen Wissens bei deutschen Lehrkräften.
  19. Interaktion zwischen Personen mit und ohne kognitive Beeinträchtigung
  20. Exploring the Uncanny-Valley-Effect in Affective Human-Robot Interaction
  21. Linkshändigkeit als Privileg oder Nachteil bei Notebookeingabegeräten?
  22. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung