Carsten Spies

Contact

Carsten Spies

  1. Published

    Aufbau einer Landesfachstelle „Suizidprävention in der Kinder- und Jugendhilfe“ in Mecklenburg-Vorpommern

    Spies, C., 2013, In: Suizidprophylaxe. 40, 155, p. 160-163 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  2. Published

    Bürgergesellschaft/Zivilgesellschaft auf dem Hintergrund der kommunalen Kinder-, Jugend- und Familienpolitik

    Spies, C., 2012, Erziehungs- und Bildungspartnerschaften: Grundlagen und Strukturen von Elternarbeit. Stange, W., Krüger, R., Hentschel, A. & Schmitt, C. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, Vol. 1. p. 169-174 6 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducationpeer-review

  3. Published

    Erweitere Handlungsspielräume im Bereich der Jugendgerichtshilfe

    Spies, C., 1985, Nicht ducken - mucken: Kritische Sozialarbeit mit Jugendlichen und jungen Erwachsenen. Bader, K. & Krüger, R. (eds.). Darmstadt: Verlag für wissenschaftliche Publikationen, p. 151-166 16 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesEducation

  4. Published

    Jugendhilfe ohne Fachkräfte? Was sind unsere Kinder wert...?

    Spies, C., 05.2011, In: Erziehung und Wissenschaft plus. 5, p. 12 1 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransfer

  5. Published

    Praxisportrait: Fürsorgerischer Dienst und Jugendgerichtshilfe

    Spies, C. & Röse, B., 1984, Sozialarbeit: unbegriffene Theorie - begrifflose Praxis: Fachtagung Kritische Sozialarbeit am FB Sozialwesen d. Fachhochschule Nordostniedersachsen, Lüneburg vom 16.-18. Nov. 1984. Bader, K. & Krüger, R. (eds.). Marburg: Verlag Arbeiterbewegung und Gesellschaftswissenschaft, p. 34-64 30 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsEducationpeer-review

Recently viewed

Researchers

  1. Aviva Brin

Publications

  1. Wir müssen reden. Interaktive Anwendungen zum fremdsprachlichen Sprechtraining
  2. Leadership for Learning in Germany and the US: Commonalities and Differences
  3. Sorge im Kontext einer "neuen Ontologie der Körper"
  4. Mexican school students’ perceptions of inclusion
  5. "Welch’ eine arme Sau"
  6. I've been thinkin' bout you: socially distant relationship pursuit during COVID-19
  7. How much sustainability substance is in urban visions?
  8. Art, Territory, and the Ecology of Time
  9. Pfad einer integrativen Gerechtigkeit
  10. From Estimation Results to Stylized Facts Twelve Recommendations for Empirical Research in International Activities of Heterogeneous Firms
  11. Self-regulated learning as a competence
  12. Is there a diagrammatic impulse with Plato? ‘Quasi-diagrammatic-scenes’ in Plato’s philosophy
  13. Ästhetische Langeweile in der Gegenwartskunst
  14. When and how does anger during goal pursuit relate to goal achievement? The roles of persistence and action planning
  15. Introduction
  16. Das digitale Skript – wertvoller Baustein einer teildigitalisierten Lehre
  17. Magnesium alloys as implant materials-Principles of property design for Mg-RE alloys
  18. Critical assessment of models for transport of engineered nanoparticles in saturated porous media
  19. Sobre el Chaplin de Mariátegui
  20. Impactos do engajamento das empresas com seus stakeholders
  21. Unequal paths to clienthood
  22. Soziale Herkunft im Ländervergleich
  23. Assessing Online Consultation in Participatory Governance
  24. Hilf mir es selbst zu tun
  25. Was ist „evangelischer Widerstand“?
  26. Lernaufgaben nachhaltig gedacht
  27. 36th Conference of the European Group for the Study of Deviance and Social Control: Conflict, Penal Policies and Prison Systems
  28. ‚Permanenter Ausnahmezustand’, ‚Netzkrieg’ oder doch ‚Zivilgesellschaft’?
  29. Does eva beat earnings?
  30. Mädchen/Frauen