Anja Saretzki

Contact

Anja Saretzki

  1. Chapter › Research › Peer-reviewed
  2. Published

    Between political protest and tourism gentrification: Impacts of New Urban Tourism in Hamburg's Schanzenviertel

    Saretzki, A. & Wöhler, K., 22.07.2021, The Power of New Urban Tourism: Spaces, Representations and Contestations. Ba, C., Frank, S., Müller, C., Raschke, A. L., Wellner, K. & Zecher, A. (eds.). London: Taylor and Francis Inc., p. 131-146 16 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  3. Published

    Medialization of Touristic Reality: The Berlin Wall Revisited

    Saretzki, A., 28.06.2010, Tourism and Visual Culture: Vol. 2: Methods and Cases. Burns, P., Lester, J-A. & Bibbings, L. (eds.). Wallingford: CAB International, Vol. 2. p. 13-23 11 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  4. Journal articles › Research › Peer-reviewed
  5. Published

    Die vermarktete Stadt: Städtisches Kulturerbe aus marketingtheoretischer Sicht

    Saretzki, A., 2016, In: Informationen zur modernen Stadtgeschichte. 2016, 1, p. 66-74 9 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    Literary Trails, Urban Space and the Actualization of Heritage

    Saretzki, A., 01.2014, In: Almatourism – Journal of Tourism, Culture and Territorial Development. 4, 8, p. 61-77 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Produire un espace sacré: controverses autour du site de la colline royale d'Ambohimanga à Madagascar

    Saretzki, A. & May, C., 07.2011, In: Mondes du tourisme : revue pluridisciplinaire de recherche. 2, 3, p. 26-40 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Städtische Raumproduktion durch touristische Praktiken

    Saretzki, A., 06.2018, In: Zeitschrift für Tourismuswissenschaft. 10, 1, p. 7-27 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Welterbetourismus – ein interkulturelles Medium ?

    Saretzki, A. & May, C., 11.2012, In: Zeitschrift für Tourismuswissenschaft. 4, 2, p. 151-165 15 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Contributions to collected editions/anthologies › Research › Peer-reviewed
  11. Published

    Interkulturelle versus transkulturelle Räume des Kulturtourismus

    Saretzki, A. & May, C., 2018, Kulturelle Übersetzer: Kunst und Kulturmanagement im transkulturellen Kontext. Dätsch, C. (ed.). Bielefeld: transcript Verlag, p. 383-400 18 p. (Edition Kulturwissenschaft; vol. 103).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  12. Published

    Tourismus auf den Spuren der Schatten des Windes: Vom Zusammenspiel medialer Bedeutungskonstruktion und performativer touristischer Praxen

    Saretzki, A., 03.2016, Websites & Sightseeing: Tourismus in Medienkulturen. Hahn, K. & Schmidl, A. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 205-253 49 p. (Medienkulturen im digitalen Zeitalter).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  13. Contributions to collected editions/anthologies › Research › Not peer-reviewed
  14. Published

    Abhängigkeiten und Ausnützen von Verhaltensspielräumen: Zur Entwicklung von Anreizsystemen und Kooperationsbeziehungen in Arbeitsverhältnissen im Tourismus

    Wöhler, K. & Saretzki, A., 1998, Personalmanagement im Tourismus: Konzepte und Strategien. Weiermair, K. & Wöhler, K. (eds.). Limburgerhof: FBV Medien-Verlags GmbH , p. 65-94 30 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Previous 1 2 3 4 Next