Junior professorship of Public Law and European Law with Focus on Sustainability

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The junior professorship is located at the Institute of Sustainability Governance of the Faculty of Sustainability. The junior professorship's research focus is on European, international and national sustainability law, environmental law and the law of the sea.

  1. Basic Rights in the Basic Law

    Bertram, A. (Speaker)

    2021

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsEducation

  2. Conference - Equity Perspectives on Global Ocean Law and Governance

    Köster, M. (Organiser), Sammler, K. (Organiser) & Schatz, V. (Organiser)

    07.09.2022

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesTransfer

  3. Jahrestagung: Junges Forum Rechtsphilosophie - JFR 2020

    Bertram, A. (Speaker)

    2020

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesResearch

  4. Opinion on the Conformity of the European Union’s Position with the UNFSA concerning the Conservation and Management of North Atlantic Shortfin Mako Shark at ICCAT

    Rosello, M. (Reviewer), Schatz, V. (Reviewer) & van der Marel, E. (Reviewer)

    07.11.2021

    Activity: Other expert activitiesAcademic ConsultantTransfer

  5. Recht auf Ineffizienz – Eine Untersuchung des Verhältnisses von Grundrechten zur Effizienz

    Bertram, A. (Speaker)

    07.03.2020

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  6. Tagung - Does the Exception Swallow the Rule?: The Compulsory Settlementof EEZ Fisheries Disputes under Part XV of UNCLOS

    Schatz, V. (Organiser)

    26.08.2021

    Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventConferencesTransfer

  7. Thinking of Time - A Resource which Should be Allocated Equally

    Bertram, A. (Speaker)

    06.02.2025

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  8. Zeit als Ressource im Recht

    Bertram, A. (Speaker)

    17.03.2021

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsResearch

  9. Zeit für Gleichberechtigung – Kritische Analyse der Verteilung von Zeit durch Recht

    Bertram, A. (Speaker)

    07.05.2022

    Activity: Talk or presentationConference PresentationsTransfer

Recently viewed

Activities

  1. Pädagogische Erwerbsarbeit im System des lebenslangen Lernens: Berufliche Selbstbeschreibungen und wechselseitige Funktions- und Aufgabenzuschreibungen
  2. Theorie und Praxis in der beruflichen Bildung Sozialpädagogik - (didaktische) Strukturierungen von Theorie-Praxis-Verknüpfungen aus Lehrer*innenperspektive.
  3. Professionalisierung in den personenbezogenen sozialen Dienstleistungen: Erziehung, Bildung und Betreuung. Charakteristika und Folgerungen für das Studium
  4. Grund- und Aufbaukurs Erziehungs- und Bildungspartnerschaften der „Niedersächsischen Kooperations- und Bildungsprojekte an schulischen Standorten“ (NiKo) - 2009
  5. Methodische Überlegungen zur Kombination qualitativer und quantitativer Verfahren im Projekt: "Pädagogische Erwerbsarbeit im System des lebenslangen Lernens"
  6. Kernpraktiken des Unterrichtens analysieren und Kompetenzentwicklung reflektieren: Das E-Portfolio als Reflexionstool im Schulpraktikum von Lehramtsstudierenden.
  7. Internet- und computerbasierte kognitiv-behaviorale Therapie für depressive und Angstsymptome bei Kindern und Jugendlichen. Eine Meta-Analyse randomisiert-kontrollierter Studien
  8. Forschungsperspektiven und ‐formate der wissenschaftlichen Mitarbeiter*innen und Mitarbeiter innen im Kontext des Dortmunder Profils für inklusionsorientierte Lehrer*innenbildung
  9. Resource strategies for a sustainable use of critical metals – A framework for the evaluation of their sustainability potential considering their time frames and regulative level
  10. Benign by Design as an Important Building Block of Green and Sustainable Chemistry - Examples of its Application for Molecules, Materials, Products and the Management of Their Flows
  11. Limited Access to Capital, Start-Ups, and the Moderating Effect of an Entrepreneurship Training: Integrating Economic and Psychological Theories in the Context of New Venture Creation