The Sustainable Clothin consumer - Gender Differences in Context Relevant Value Orientations

Projekt: Dissertationsprojekt

Projektbeteiligte

Beschreibung

Die Dissertation beschäftigt sich mit der Frage, welche Wertorientierungen sich positiv auf nachhaltiges Konsumverhalten, im Speziellen im Kleidungskontext, auswirken. Weiterhin geht es darum, festzustellen, welche Kombinationen von Wertorientierungen besonders nachhaltige Konsument/innen ausmacht. Dabei liegt ein besonderes Augenmerk auf der Frage, obe es hier Unterschiede bei männlichen und weiblichen Konsument/innen gibt und ggf. woraus diese Unterschiede resultieren.
StatusLaufend
Zeitraum01.10.16 → …

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. International Institute for Applied Systems Analysis
  2. Grauzonen der Feldforschung
  3. Virtuelles Experimentieren mit PhET Simulationen
  4. Online CSR communication by listed companies: a factor for enthusiasm or disappointment?
  5. The roughness of neural networks. Jimi hendrix, holly herndon, GPT-3, timbre transfer and the promising failure aesthetics of musical AIs
  6. Grundlagentraining - Sprung : Die Gretchenfrage: Flop oder Schere?
  7. Beyond Digital vs. IT
  8. Musical Interface Agendas. Musical Appropriation via Technological Pre-configuration
  9. Living at night in times of pandemic
  10. Experimentieren mit Modellen
  11. Towards more sustainable curricula
  12. Inside honeybee hives
  13. Three source-partitioning of CO2 fluxes based on a dual-isotope approach to investigate interactions between soil organic carbon, glucose and straw
  14. Cross-cultural differences in consumers' perception of the credibility of cause-related marketing (CRM) campaigns
  15. Introduction
  16. Negative effects of forest gaps on dung removal in a full-factorial experiment
  17. Assessment of key competencies
  18. You could be lucky
  19. Öko-Controlling
  20. Remote Sensing Data
  21. Happy just because. A cross-cultural study on subjective wellbeing in three Indigenous societies
  22. Learning Soccer in Elementary School: Using Teaching Games for Understanding and Digital Media
  23. Insect decline in forests depends on species’ traits and may be mitigated by management
  24. Paradigmawechsel
  25. Reinventing the Politics of Knowledge Production in Migration Studies
  26. Integration von Gender-Aspekten in gestufte Jahrgänge - eine Handreichung
  27. Trembling Time
  28. Digitisation and Sustainable Development