Wolf-Georg Zaddach

Dr.

  1. Erschienen

    Songwriting Camps. Kollaborative Praxis zwischen Songwriting-Tradition und musikwirtschaftlicher Transformation

    Wernicke, C., Zaddach, W.-G., Ahlers, M. & Herbst, J.-P., 01.03.2025, Musik in der spätmodernen Gesellschaft: Analysen – Positionen – Perspektiven. Pfleiderer, M., Just, S., Wernicke, C. & Jost, C. (Hrsg.). 2025: Waxmann Verlag, S. 197-218

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    Perspektiven für die Musikforschung im 21. Jahrhundert? Künstlerische Forschung und Musikwissenschaft

    Zaddach, W.-G., 2024, in: Musikforschung. 77, 4, S. 364-377 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    Don’t Break the Oath, Henrik Marstal (2022)

    Zaddach, W.-G., 01.06.2023, in: Metal Music Studies. 9, 2, S. 263-265 3 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenRezensionenForschung

  4. Erschienen

    Artificial intelligence in songwriting and composing - perspectives and challenges in creative practices

    Tillmann, B. & Zaddach, W.-G., 01.05.2024, Artificial Intelligence - Intelligent Art?: Human-Machine Interaction and Creative Practice. Voigts, E., Auer, R. M., Elflein, D., Kunas, S., Röhnert, J. & Seelinger, C. (Hrsg.). Bielefeld: transcript Verlag, S. 217-231 15 S. (Digitale Gesellschaft; Band 64).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  5. Erschienen

    Artistic Research in Popular Music: A Critical Evaluation of Potentials and Challenges

    Zaddach, W. G., 28.07.2023, in: IASPM Journal. 13, 1, S. 214-237 24 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Evaluating an Analysis-by-Synthesis Model for Jazz Improvisation

    Frieler, K. & Zaddach, W.-G., 03.02.2022, in: Transactions of the International Society for Music Information Retrieval. 5, 1, S. 20-34 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Kirkland A. Fulk, ed., Sounds German: Popular Music in Postwar Germany at the Crossroads of the National and Transnational

    Zaddach, W. G., 08.12.2021, in: Popular Music History. 14, 1, S. 88-91 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenRezensionenForschung

  8. Metal militia behind the iron curtain: Scene formation in 1980s East Germany

    Zaddach, W. G., 01.09.2016, in: Metal Music Studies. 2, 3, S. 357-376 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Score-Informed Analysis of Tuning, Intonation, Pitch Modulation, and Dynamics in Jazz Solos

    Abeber, J., Frieler, K., Cano, E., Pfleiderer, M. & Zaddach, W. G., 01.2017, in: IEEE/ACM Transactions on Audio Speech and Language Processing. 25, 1, S. 168-177 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Heayy Metal in Germany

    Zaddach, W.-G., 2017, Europe. Prato, P. & Horn, D. (Hrsg.). New York: Bloomsbury Academic, S. 357-361 5 S. ( Bloomsbury encyclopedia of popular music of the world; Band 11)(Bloomsbury encyclopedia of popular music of the world; Band Pt. 3, Genres).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenLexikonbeiträgeForschung

Vorherige 1 2 3 Nächste