Claudia Equit
Prof. Dr.
- Social Work and Social Pedagogics
Research areas
- Collected editions and anthologies › Research
Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung: Grundlagen, Anforderungen und Perspektiven
Equit, C. (ed.), Flößer, G. (ed.) & Witzel, M. (ed.), 24.08.2017, Frankfurt am Main: Internationale Gesellschaft für Erzieherische Hilfen. 264 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
Bewältigung von Nicht-Anerkennung: Modi von Ausgrenzung, Anerkennung und Zugehörigkeit
Equit, C. (ed.), Burmeister, C. (ed.) & Bereswill, M. (ed.), 10.07.2018, 1 ed. Julius Beltz Verlag. 212 p. ( Soziale Probleme - Soziale Kontrolle)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Children's Rights to Participate in Out-of-Home Care: International Social Work Contexts
Equit, C. (ed.) & Purtell, J. (ed.), 11.11.2022, London: Routledge Taylor & Francis Group. 214 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- In preparation
Participation in Residential Childcare. Safeguarding children´s rights through participation and complaint procedures.
Equit, C. (ed.), 2024, (In preparation) Verlag Babara Budrich. 220 p.Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Monographs › Research › Peer-reviewed
Bildung, Biografie und Anerkennung: Interpretationen eines Interviews mit einem gewaltbereiten Mädchen
Wigger, L. (ed.) & Equit, C. (ed.), 06.10.2010, Opladen: Verlag Babara Budrich. 124 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research › peer-review
Gewaltkarrieren von Mädchen: Der "Kampf um Anerkennung" in biografischen Lebensverläufen
Equit, C. (ed.), 2011, 1 ed. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. 286 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research › peer-review
- Published
Situationen der Gewalt
Equit, C. (ed.), Groenemeyer, A. (ed.) & Schmidt, H., 15.08.2016, Julius Beltz Verlag. 410 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research › peer-review
- Monographs › Education › Peer-reviewed
Handbuch Grounded Theory: Von der Methodologie zur Forschungspraxis
Equit, C. (ed.) & Hohage, C. (ed.), 01.01.2016, Beltz Juventa Verlag. 512 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Education › peer-review
- Article in conference proceedings › Research › Not peer-reviewed
- Published
Conclusion
Equit, C., 29.04.2024, Participation in Residential Childcare. : Safeguarding children´s rights through participation and complaint procedures.. Equit, C. (ed.). Opladen: Verlag Babara BudrichResearch output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research
- Article in conference proceedings › Research › Peer-reviewed
Rekonstruktive Forschung mit Akteuren im frühpädagogischen Praxisfeld
Equit, C. & Somasundaram, J., 29.05.2018, Methoden der Empirischen Bildungsforschung im Kontext frühkindlicher Bildung und Entwicklung. Gasteiger, H. & Bruns, J. (eds.). Osnabrück: Universität Osnabrück, p. 35-54 20 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Article in conference proceedings › Research › peer-review