Tobias Koch

Prof. Dr.

Tobias Koch

Kontakt

Prof. Dr. Tobias Koch

  1. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    oREV: An item response theory-based open receptive vocabulary task for 3- to 8-year-old children

    Bohn, M., Prein, J., Koch, T., Bee, R. M., Delikaya, B., Haun, D. & Gagarina, N., 05.07.2023, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: Behavior Research Methods. 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    On the Differential and Shared Effects of Leadership for Learning on Teachers’ Organizational Commitment and Job Satisfaction: A Multilevel Perspective

    Pietsch, M., Tulowitzki, P. & Koch, T., 01.12.2019, in: Educational Administration Quarterly. 55, 5, S. 705-741 37 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen
  4. Erschienen

    Bifactor Models for Predicting Criteria by General and Specific Factors: Problems of Nonidentifiability and Alternative Solutions

    Eid, M., Krumm, S., Koch, T. & Schulze, J., 07.09.2018, in: Intelligence. 6, 3, 23 S., 42.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Multitrait-multimethod-analysis: The psychometric foundation of CFA-MTMM models

    Koch, T., Eid, M. & Lochner, K., 21.06.2017, The Wiley Handbook of Psychometric Testing: A Multidisciplinary Reference on Survey, Scale and Test Development. Irwing, P., Booth, T. & Hughes, D. J. (Hrsg.). Hoboken: Wiley-Blackwell Publishing Ltd., Band 2-2. S. 781-846 66 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Analyzing different types of moderated method effects in confirmatory factor models for structurally different methods

    Koch, T., Kelava, A. & Eid, M., 04.03.2018, in: Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal. 25, 2, S. 179 - 200 22 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransfer

  7. Erschienen

    Same but different? Measurement invariance of the PIAAC motivation-to-learn scale across key socio-demographic groups

    Gorges, J., Koch, T., Maehler, D. B. & Offerhaus, J., 01.12.2017, in: Large-Scale Assessments in Education. 5, 1, 28 S., 13.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Erschienen

    Identifying determinants of teachers' judgment (in)accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model

    Praetorius, A. K., Koch, T., Scheunpflug, A., Zeinz, H. & Dresel, M., 01.12.2017, in: Learning and Instruction. 52, S. 148 - 160 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Evaluation of an organizational health intervention for low-skilled workers and immigrants

    Busch, C., Koch, T., Clasen, J., Winkler, E. & Vowinkel, J., 01.08.2017, in: Human Relations . 70, 8, S. 994-1016 23 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Multitrait-Multimethod Analysis

    Koch, T., Holtmann, J., Bohn, J. & Eid, M., 03.04.2020, Encyclopedia of Personality and Individual Differences. Zeigler-Hill, V. & Shackelford, T. K. (Hrsg.). 1 Aufl. Berlin, Cham: Springer International Publishing AG, S. 3034-3056 23 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 Nächste