Michael Gielnik

Prof. Dr.

  1. Erschienen

    Action and action-regulation in entrepreneurship: Evaluating a student training for promoting entrepreneurship

    Gielnik, M., Frese, M., Kahara-Kawuki, A., Katono, I. W., Kyejjusa, S., Ngoma, M., Munene, J., Namatovu-Dawa, R., Nansubuga, F., Orobia, L., Oyugi, J., Sejjaaka, S., Sserwanga, A., Walter, T., Bischoff, K. M. & Dlugosch, T., 01.03.2015, in: Academy of Management Learning & Education. 14, 1, S. 69-94 26 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Erschienen

    Adjusting the Sails: Investigating the Feedback Loop of the Opportunity Development Process in Entrepreneurship Training

    Eller, F-J., Gielnik, M. M., Yeves, J., Alvarado, Y. C. & Guerrero, O. A., 01.06.2022, in: Academy of Management Learning & Education. 21, 2, S. 209-235 27 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    A dynamic account of self-efficacy in entrepreneurship

    Gielnik, M. M., Bledow, R. & Stark, M., 05.2020, in: Journal of Applied Psychology. 105, 5, S. 487-505 19 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Ageing and entrepreneurship: A psychological perspective

    Zacher, H., Mensmann, M. & Gielnik, M. M., 05.12.2019, Handbook of Research on Entrepreneurship and Ageing. Karlsson, C., Backman, M. & Kekezi, O. (Hrsg.). Cheltenham: Edward Elgar Publishing, S. 228-245 18 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Age in the entrepreneurial process: The role of future time perspective and prior entrepreneurial experience

    Gielnik, M. M., Zacher, H. & Wang, M., 10.2018, in: Journal of Applied Psychology. 103, 10, S. 1067-1085 19 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Antecedents of Business Opportunity Identification and Innovation: Investigating the Interplay of Information Processing and Information Acquisition

    Gielnik, M. M., Krämer, A-C., Kappel, B. & Frese, M., 01.04.2014, in: Applied Psychology. 63, 2, S. 344-381 38 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    A temporal analysis of how entrepreneurial goal intentions, positive fantasies, and action planning affect starting a new venture and when the effects wear off.

    Gielnik, M., Barabas, S., Frese, M., Namatovu-Dawa, R., Scholz, F., Metzger, J. & Walter, T., 01.11.2014, in: Journal of Business Venturing. 29, 6, S. 755-772 18 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Biased consumers' hypotheses on price-quality-relationships: Influences of numerical anchors

    Molz, G., Gielnik, M. & Stephan, E., 2009, Consumer Behavior. Saito, F. (Hrsg.). Hauppauge: Nova Science Publishers, Inc., S. 197-211 15 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

  9. Erschienen

    Boosting and sustaining passion: A long-term perspective on the effects of entrepreneurship training

    Gielnik, M. M., Uy, M. A., Funken, R. & Bischoff, K. M., 01.05.2017, in: Journal of Business Venturing. 32, 3, S. 334-353 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Creativity and entrepreneurship: A process perspective

    Lex, M. & Gielnik, M. M., 17.07.2017, The Wiley Handbook of Entrepreneurship. Ahmetoglu, G., Chamorro-Premuzic, T., Klinger, B. & Karcisky, T. (Hrsg.). Hoboken: John Wiley & Sons Inc., S. 139-172 34 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

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