Journal of Social Science Education, ‎1611-9665

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. Aarhus University, Aarhus, Denmark

    Lueg, K. & Lueg, R., 01.03.2014, in: Journal of Social Science Education. 13, 1, S. 171-174 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

  2. Erschienen

    Concept-Cartoons as a Tool to Evoke and Analyze Pupils Jugdments: in Social Science Education

    Fenske, F., Klee, A. & Lutter, A., 2011, in: Journal of Social Science Education. 10, 3, S. 46-52 7 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeLehrebegutachtet

  3. Erschienen

    Corporate Social Responsibility (CSR) nachhaltig im Unternehmen verankern: eine Herausforderung an die Managementbildung

    Schaltegger, S. & Petersen, H., 19.08.2009, in: Journal of Social Science Education. 9, 3, S. 67-79 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  4. From teacher-centered instruction to peer tutoring in the heterogeneous international classroom: A Danish case of instructional change

    Lueg, K. & Lueg, R., 01.06.2014, in: Journal of Social Science Education. 13, 2, S. 39-62 24 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    “Greedy Buyers, Amoral Speculators and Lacking State Control”: Pupils’ Conceptions of the Crisis and their Relevance for Political and Economic Learning

    Klee, A. & Lutter, A., 2010, in: Journal of Social Science Education. 9, 1, S. 59-65 6 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    ‚Places of Remembrance’: spaces for historical and political literacy: A lesson report

    Offen, S., 09.01.2018, in: Journal of Social Science Education. 16, 4, S. 110-121 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Promotion of interdisciplinary competence as a challenge for Higher Education

    Godemann, J., 17.12.2006, in: Journal of Social Science Education. 4, S. 51-61 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  8. Erschienen

    Sprache schafft Wirklichkeiten: Metaphernreflexion in der umweltwissenschaftlichen Bildung

    Bösch, N., 10.05.2006, in: Journal of Social Science Education. 2, S. 1-9 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung